X

L’Ajuntament d’Eivissa acorda sol·licitar la declaració de zona catastròfica per a tot el municipi

L’acord s’ha pres en un ple extraordinari i urgent celebrat aquest dissabte de matí

04/10/2025

L’Ajuntament d’Eivissa acorda sol·licitar la declaració de zona catastròfica per a tot el municipi

Un dels vehicles de l'UME, que ha auxiliat Eivissa després de les inundacions.

80

L’Ajuntament d’Eivissa sol·licitarà al Consell de Ministres que tot el municipi sigui declarat zona greument afectada per una emergència de protecció civil, a causa de la tempesta de dimarts; és a dir, zona catastròfica. Així ja es podran començar a sol·licitar les ajudes. La sol·licitud es traslladarà aquest dissabte mateix al Govern central.

La petició s’ha acordat en un ple extraordinari i urgent celebrat aquest dissabte de matí al consistori de Vila. El batle, Rafael Triguero, demana ara celeritat al Govern central. El regidor de medi ambient, Jordi Grivé, explica que ara les actuacions més immediates se centren en tres eixos: enllumenat públic, clavegueram i neteja.

Paral·lelament i més a mitjà termini, es treballa en actuacions de més envergadura, que ajudaran a minimitzar els efectes adversos de grans temporals. Ja s’han fet estudis de diagnosi i ara el que cal és fer realitat les obres necessàries.

Això sí, insisteix el regidor de Medi Ambient, per molt bona infraestructura que es tengui, és pràcticament impossible que no hi hagi importants afectacions en cas de tempestes tan importants com la viscuda aquesta setmana. El mateix batle ha explicat que després de tot el que ha passat, es té una radiografia hídrica de la situació per començar a fer actuacions a la ciutat que minimitzin els efectes de futurs aiguats.

Finalment, l’Ajuntament de Vila demana paciència als veïnats, ja que són moltes les zones afectades.

Notícies relacionades >

Comentaris:

(*) Camps obligatoris

EL MÉS LLEGIT