Ingressen a l’UCI de Son Espases un home ferit greu als jocs des Pla de Ciutadella
L'home, de 54 anys, ha patit un traumatisme cranioencefàlic greu després de ser envestit per un cavall durant les festes de Sant Joan

Els documents digitalitzats ja no es podran consultar manualment per afavorir la seva conservació
L’Arxiu Històric de l’Ajuntament conclou avui la digitalització de documents dels segles XVII i XVIII de la secció de la Cúria, la institució encarregada de dictar justícia. L’objectiu és doble: per un costat, es conserva el patrimoni documental; per l’altre, es facilita l’accés als documents als ciutadans, que els podran consultar en xarxa.
Els expedients, de caràcter civil, criminal o d’altre tipus, ja no es podran consultar manualment. Una vegada s’hagin digitalitzat, quedaran a una carpeta de l’arxiu de manera permanent per afavorir-ne la conservació. Només es podrà consultar en xarxa en format PDF. “Hi haurà un format TIFF, que pesa molt i que és una còpia de molta qualitat que guardam definitivament a tots els efectes. Després, hi haurà el format PDF, que és el que serà consultable a través de les xarxes, i el format en JPG, per fer-ne un ús, diríem, de reproducció”, explica Ana Colomar, que és arxivera.
En els darrers sis mesos una empresa externa, que també aporta un escàner aeri, ha digitalitzat 145 000 pàgines. “Són pàgines, algunes de les quals tenen més de tres-cents anys, i ens podem trobar defectes de rugositat, o talls que fan la tasca un poc més difícil, però arribam a escanejar unes 1.800 o 2.000 pàgines diàries”, comenta David Suñer, que és tècnic de digitalització de documentació històrica.
L’Arxiu continuarà amb la digitalització dels documents de la Cúria de finals del segle XVIII i del segle XIX en una altra fase.
L'home, de 54 anys, ha patit un traumatisme cranioencefàlic greu després de ser envestit per un cavall durant les festes de Sant Joan
El ferit, un ciutadellenc de 54 anys, continua ingressat a l'UCI de Son Espases i el seu pronòstic és reservat
La programació de la radiotelevisió pública i plataformes digitals d'IB3 es veuran afectades i això inclou les retransmissions de les festes de Sant Joan de Ciutadella