Nou radar a Ciutadella per evitar excessos de velocitat al nucli urbà
Les sancions seran, com a mínim, de 200 euros
Han posat en marxa un sistema innovador, i pioner a l'illa, per controlar el cens de rates i eliminar les plagues
La presència de rates al centre des Castell, amb vídeos que s’han fet virals per xarxes socials, ha encès les crítiques contra el nou sistema de recollida de fems, porta a porta, que s’ha posat en marxa fa un mes, i que per a alguns vesins és la causa de la presència d’aquests rosegadors. L’Ajuntament des Castell, conscient que aquesta situació podia passar, ha duplicat el pressupost per desratitzar el municipi, i invertiran més de 10 mil euros a controlar les plagues d’aquests animals, però també de paneres i coloms.
A més, han posat en marxa un sistema innovador, i pioner a l’illa, per acabar amb la presència de rosegadors. Es tracta d’un aparell que va instal·lat dins el clavegueram. Quan hi passa una rata, els sensors s’activen, en detecten el moviment i la calor de l’animal, i l’eliminen. Tot seguit, es torna a activar per actuar de nou, i envia una notificació a l’Ajuntament, que podrà identificar les zones de major activitat i controlar el cens de rosegadors al municipi. Fins avui, ja han mort 15 rates.
Se n’han instal·lat dues d’aquestes trampes, una a la zona de Santa Anna, on ja s’ha detectat el primer focus, i s’espera quedi, pràcticament eliminat, amb aquest aparell. L’altre, s’ha instal·lat al centre del poble, al carrer Gran, on -segons les xifres registrades pel nou sistema- no existeix cap focus en aquesta zona.
Tot i les crítiques d’aquest nou sistema porta a porta, es Castell ha aconseguit incrementar d’un 20 a un 80% el reciclatge al municipi.
Les sancions seran, com a mínim, de 200 euros
En unes imatges a les quals ha tengut accés IB3 Notícies es veu el moment i la tensió que s'hi ha viscut
Dia assolellat, molta afició i emoció a la pista per celebrar una diada especial
La majoria dels clients són treballadors del sector de la construcció, tot i que ja comencen a arribar els primers turistes