El temporal colpeja Menorca amb ports tancats i embarcacions enfonsades
La mala mar manté tancats els ports de Maó i Ciutadella i provoca incidències al transport i danys materials arreu de l’illa
Si l'any 2016 hi havia devers 15 metres quadrats d'aquesta alga al voltant de l'Illa de l'Aire, ara ja són més de 80 els metres quadrats que ha colonitzat
L’Aspargopsis taxiformis, una alga invasora d’origen australià, colonitza el fons marí de la Reserva Marina de l’Illa de L’aire, a l’est de Menorca. És una alga molt plantosa, però envaeix les praderies de posidònia, i ha trobat a Menorca un hàbitat adient per proliferar.
Des de la seva localització a Menorca fa prop de dues dècades, aquesta alga vermellosa, amb branques en forma de plomalls, s’estén per, pràcticament, tota la Reserva Marina de l’Illa de l’Aire. És l’Aspargopsis taxiformis, i ara es troba en plena floració. Tot i que és una alga de gran bellesa estètica, és invasora; es multiplica amb rapidesa i envaeix les praderes de posidònia. Prefereix les zones protegides; pot créixer damunt altres algues o viure damunt roques.
Si l’any 2016 hi havia devers 15 metres quadrats d’aquesta alga —procedent de l’oest d’Austràlia— al voltant de l’Illa de l’Aire, ara —7 anys després—, ja són més de 80 els metres quadrats que ha colonitzat.
La proliferació d’espècies invasores tropicals a la Mediterrània és una de les conseqüències de l’increment de la temperatura de l’aigua de la mar. Els experts asseguren que els paisatges submarins estan canviant amb l’aparició d’espècies que s’adapten millor a les aigües més càlides.
La situació en aquesta zona és només un indicador del que passa a la resta de les Balears, però també a altres zones d’Andalusia, Múrcia i València, que ha colonitzat.
La mala mar manté tancats els ports de Maó i Ciutadella i provoca incidències al transport i danys materials arreu de l’illa
Recurs socioeducatiu que combina classes teòriques i pràctiques a empreses, destinat a evitar l'abandonament escolar de menors en situacions socials desafavorides
L'Associació d'Autocaravanes de Mallorca apunta que és un turisme beneficiós per al comerç local
El claustre de professors de l'IES Baltasar Porcel d'Andratx, d'on és la víctima, lamenta que no es tracta d'un cas aïllat sinó que forma part d'una dinàmica més àmplia que s'arrossega des de fa temps