La Federació d’associacions de famílies d’alumnes de Menorca torna a denunciar les dificultats dels centres per organitzador sortides pedagògiques. Asseguren que els elevats preus del transport en autobús, un fet que s’agreuja en cas que es necessiti un vehicle adaptat o en els centres més petits, fa inviable en molts casos poder organitzar excursions.
Segons una enquesta feta a les famílies d’una vintena de centres educatius de totes les etapes educatives, el cost mitjà del bus és d’entre 8 i 10 euros per alumne. Un preu que consideren elevat i que encara s’incrementa més en escoles petites o d’una línia, que han de pagar el mateix tot i no omplir l’autobús. Això, sosté la Federació, genera desigualtats d’oportunitat. Per això aposten per mancomunar el servei. Néstor Tejero és el secretari de l’entitat.
A més, apunten també que a partir de maig i juny, amb l’inici de la temporada turística, no hi ha vehicles disponibles per als centres educatius.
Entre les propostes de millora, la FAPMA considera urgent establir una subvenció que garanteixi preus assequibles, assegurar que el transport adaptat sigui gratuït o estigui totalment bonificat, i crear mecanismes de prioritat escolar durant la darrera etapa del curs.
La presidenta s'ha reunit amb el president del Govern central per parlar sobre finançament, condonació del deute i migració en una reunió que ha tengut lloc aquest dimecres
El canvi s'adapta a la Llei de capitalitat, que fixa que la denominació oficial de la ciutat és només Palma. Ara s'obri un període d'al·legacions abans que la modificació es pugui aprovar de manera definitiva.