Joan Rabassa, de 17 anys, corona el pi de Pollença
La doble esqueixada ha fet que l'alçària hagi estat menor
Genera molta de curiositat entre els historiadors perquè no és gens habitual trobar enterrada una àmfora sencera de 2.000 anys
De l’arena de una de les cales del Parc Natural de ses Salines ha emergit una àmfora de fa 2.000 anys. La descoberta, feta per l’expolític Albèrt Prats, genera molta de curiositat entre els historiadors perquè no és gens habitual trobar enterrada una àmfora sencera. Les millors conservades solen ser a dins la mar, procedents de qualque naufragi.
Un arqueòleg amic de Prats, Juanjo Marí, es va acostar fins al lloc de la troballa i va poder contextualitzar-la, extreure-la i traslladar-la a dependències del Museu Arqueològic. Albert Prats, exconseller insular entre 2007 i 2011, va actuar correctament en donar l’avís a les autoritats competents de la descoberta, tal com marca la Llei de Patrimoni.
Al Museu s’ha fet neta de manera preliminar i se n’ha comprovat l’estat de conservació. El primer misteri és com una àmfora tan antiga s’ha pogut conservar sencera a terra, ja que normalment es troben dins la mar. El recipient va ser fabricat a Eivissa a l’inici del primer segle de la nostra era, ja en època imperial romana segons els experts.
Ara, l’àmfora de 2000 anys d’antiguitat passarà a ser propietat del Consell. Estarà en mans d’investigadors i s’exhibirà en alguna exposició temporal, o a la futura segona seu del museu de vora la Catedral, a Dalt Vila.
La doble esqueixada ha fet que l'alçària hagi estat menor
Es fa en senyal de dol per les víctimes de l'accident ferroviari d'Adamuz
La celebració de Sant Antoni ha quedat a mitges
A Vila, es confirma que es coronarà el pi avui vespre, independentment de la pluja