Si continuam amb les actuals emissions de gasos, l'any 2100 les Illes Balears perdran el 10% del Producte Interior Brut arran de la pujada del nivell de la mar. És la conclusió de l'informe final 'Costes pel Canvi'.
Amb la pujada de fins a 36 centímetres de nivell de la mar prevista per al 2050, quedaran negades de manera permanent 833 hectàrees i això afectarà 87 edificacions i prop de 800 persones. Però si continuam com fins ara i no frenam les emissions, l’any 2100 serà molt pitjor: amb 1 metre de pujada del nivell de la mar hi haurà 3.465 hectàrees negades i devers 9 mil afectats de més de 770 edificacions, que empitjorarà puntualment amb les tempestes .
En el pitjor dels escenaris possibles, l’any 2100 hi pot haver 80 parcel·les inundades d’hotels de vorera de mar, unes 12 mil places turístiques. També es notarà en camins i infraestructures com escoles o àrees naturals com s’Albufera de Mallorca que pot minvar de superfície de manera molt inportant.
A més, la pujada del nivell de la mar suposarà una pèrdua d’entre el 4% i 10% del producte interior brut depenent de si es frenen les emissions o continuen com fins ara. Aquestes són algunes de les conclusions de l’informe final ‘Costes pel Canvi’ elaborat per la UIB, el SOCIB i l’IMEDEA a petició de la Conselleria de Transició Energètica.
Segons fonts de la Guàrdia Civil, el succés ha ocorregut a les 17.45 hores en un establiment de menjar tradicional molt conegut
El succés, segons la informació del SAMU, ha tengut lloc aquest dilluns matí
Es tracta d'un britànic de 40 anys