Esfondrament mortal a Manacor
Un jove de 18 anys ha mort i el seu germà, de 12, ha quedat ferit, després de rebre l'impacte dels enderrocs, quan s'ha esfondrat l'edifici aquesta matinada, mentre dormien
Assegura que "el pitjor de la pandèmia potser ja hagi passat, si es segueixen mantenint les restriccions amb prudència"
134
L’Assessora científica del Govern per a la desescalada, Marga Frontera, ha explicat a l’Informatiu Matí que s’haurien d’aplicar més mesures que les PCR als ports i aeroports per entrar a la comunitat i que “és possible que hagi passat el pitjor de la pandèmia”, però que “encara falta una part que hem de superar entre tots”. Creu que vivim un moment d’optimisme gràcies a l’avanç de la vacunació i ha posat Israel com exemple de territori on es relaxen les mesures de prevenció a poc a poc i no han hagut de tornar enrere.
Frontera també ha assegurat que les mesures a Menorca i Formentera segueixen essent més relaxades que a Mallorca i Eivissa perquè allà no es dona transmissió comunitària, sinó que els brots es podien relacionar amb la mobilitat dels residents que entraven i sortien de l’illa.
Respecte a la mobilitat, Frontera ha dit que si un passatger ve d’un territori amb pitjor situació sanitària “potser s’haurien d’aplicar mesures addicionals com més proves quan arribin, o que les PCR s’hagin de fer 48 hores abans i no 72, o limitar d’alguna manera la mobilitat. En canvi ha dit que “si ve d’un lloc on la situació epidemiològica es similar a la Balear probablement amb una PCR bastaria”.
Respecte a la possibilitat que dia 9 de maig deixi d’haver-hi toc de queda, Frontera defensa que, si és així, s’han de prendre mesures extres sobretot per evitar l’oci nocturn descontrolat. Diu que el toc de queda és desagradable però dona bons resultats sense un greu impacte econòmic.
Escolta l’entrevista completa a IB3 Ràdio
Un jove de 18 anys ha mort i el seu germà, de 12, ha quedat ferit, després de rebre l'impacte dels enderrocs, quan s'ha esfondrat l'edifici aquesta matinada, mentre dormien
La doble esqueixada ha fet que l'alçària hagi estat menor
Es fa en senyal de dol per les víctimes de l'accident ferroviari d'Adamuz
El jove que ha mort formava part de la Banda de Música de Manacor i era fill del pastor de l'Església Evangèlica Apostòlica del Nom de Jesús