Les dades de la crisi migratòria a les Illes Balears
Evolució de l'arribada de migrants a l'arxipèlag
El Ministeri d'Educació ha detectat 5.557 possibles casos en un any, dels quals la majoria -set de cada deu- es produïen durant mesos i anys
104
L’assetjament escolar afecta el 15% dels estudiants a Espanya i només dos de cada deu casos s’arriben a investigar en els centres.
Gairebé 1.000 fets greus -954- es van denunciar el 2018 davant les Forces de Seguretat de l’Estat, segons dades del Ministeri de l’Interior facilitats a Efe, una mica menys que l’any anterior -quan es van registrar 1.054 denúncies de delictes d’assetjament escolar-.
Més de la meitat dels fets (el 55,3%) van ser lesions, seguit d’amenaces (18,7%) i tracte degradant (6,2%).
No hi ha gairebé diferències per sexes a l’hora de sofrir l’assetjament a les aules. Dels fets denunciats, el 49,1% les víctimes van ser nines i el 50,9 per cent, nins.
“Cal formar als professionals que treballen amb els nins perquè puguin identificar la violència i quan ja ocorre, posar en marxa protocols obligatoris en tots els centres i mesures de caràcter educatiu i terapèutic que acompanyin tant a les víctimes com als agressors, entenent que són nins que han d’adonar-se de la conseqüència dels seus actes”, planteja Álvaro Ferrer, de Save the Children.
El telèfon que va posar en marxa el Ministeri d’Educació per a atendre aquestes situacions ha detectat 5.557 possibles casos en un any, dels quals la majoria -set de cada deu- portaven produint-se mesos o anys i més de meitat de les víctimes el patia pràcticament cada dia.
Els pares van ser els que van alertar d’aquests casos (el 79%), ja que només el 3,8% dels menors agredits es van atrevir a visibilitzar-los.
Per Ana Rodrigo, de l’agència EFE.
Evolució de l'arribada de migrants a l'arxipèlag
A les 5.53 hores ha nascut a Can Misses el primer nadó de les Pitiüses, Marwa Udari Checa
Una dona de 71 anys ha mort ennuegada amb el menjar
70 caravanes de l’associació Caravaning Oasis s'han reunit per acabar el 2025 i començar l'any nou