Ha mort la dona de 70 anys ferida greu en l’explosió de gas a una casa des Migjorn Gran
La víctima estava ingressada a l’UCI de l’Hospital Mateu Orfila amb cremades molt greus
Aquest cap de setmana ha tingut lloc la primera visita guiada a l'indret
La construcció de pedra en sec, Patrimoni de la Humanitat des de finals de 2018, té al municipi de Ciutadella molts exemples, com les barraques, construïdes per donar redòs als ramats d’ovelles. L’associació arqueològica Martí Bella de Ciutadella n’ha restaurat dues que ja es poden visitar a la finca municipal es Pinaret.
Les barraques, escampades enmig del camp, són algunes de les imatges més impactants del paisatge menorquí. La major part es troben al ponent de Menorca i es remunten als segles XIX i XX.
N’hi ha que encara s’utilitzen, però d’altres han quedat com un vestigi de la cultura etnològica de la pedra en sec, amb formes que determinen la tècnica de construcció emprada. Les barraques des Pinaret es trobaven en molt mal estat i amenaçaven perill per als usuaris de la finca municipal des Pinaret.
L’Ajuntament va decidir restaurar-les amb l’ajuda dels voluntaris del projecte Gibet de l’Associació històrico-arqueològica Martí i Bella. Dos anys de feines de restauració, que van coincidir amb la celebració del XVI Congrés Internacional de la Pedra en Sec, on diferents persones expertes en la construcció de pedra en sec, vingudes d’arreu del món, van treballar durant cinc dies en la restauració.
Aquest cap de setmana ha tingut lloc la primera visita guiada a les barraques ja restaurades, però les feines dels voluntaris encara no han acabat. L’objectiu és restaurar-ne dues més que hi ha a la zona.
Disculpau, els comentaris es troben tancats
La víctima estava ingressada a l’UCI de l’Hospital Mateu Orfila amb cremades molt greus
El conductor ha xocat contra un pal de la catenària del tramvia
La reforma ha suposat una inversió de 3,4 milions d'euros