La petició parteix de la situació d'un alumne amb síndrome del cromosoma X fràgil que no pot accedir als estudis d'Agrojardineria
L’Associació Pitiüsa per la Inclusió demana a la Conselleria d’Educació un auxiliar tècnic educatiu perquè un al·lot amb una discapacitat madurativa d’Eivissa pugui cursar el cicle formatiu de la seva elecció, en aquest cas, el d’Agrojardineria. De moment, la Conselleria, només li ofereix la possibilitat d’estudiar altres cicles formatius, ja adaptats a alumnes amb necessitats educatives especials.
La mare de Pablo Valenzuela duu tres anys intentant que el seu fill, que pateix la síndrome del cromosoma X fràgil, es pugui matricular a l’FP d’Agrojardineria. Explica que la seva passió per la jardineria va començar a l’institut. El seu ingrés al cicle formatiu, però, ha estat denegat ja en tres ocasions per la Conselleria d’Educació.
En aquest cas recomanen que accedeixi a un programa de Transició a la Vida Adulta, a alguna certificació professional del SOIB o a una formació adaptada de cuina. La mare de Valenzuela i l’Associació Pitiüsa per la Inclusió defensen que pugui tenir la llibertat de decidir què vol estudiar.
Mentre es resol el recurs d’alçada que han interposat, demanen que almenys pugui continuar assistint a l’institut Algarb, on sempre ha estudiat.
Moltes escoles de Palma han sortit avui en una rua al carrer per lluir les disfresses