Recuperen les tonades i cançons que cantaven antigament els treballadors
La musicòloga Bàrbara Duran publica "Cant i treball a Mallorca", una investigació sobre la música popular dels anys 30 a partir del quaderns de Baltasar Samper
641.635 són les persones inscrites a la Seguretat Social de les Balears
Imatge d'arxiu.
129L’atur baixa a Balears en 1.955 persones al juny respecte al mateix mes de 2023, la qual cosa suposa un descens del 6,9%, segons dades del Ministeri d’Inclusió, Seguretat Social i Migracions publicades aquest dimarts. El passat mes de juny, el nombre de persones desocupades a les illes es va xifrar en 26.369. Si es comparen juny i maig d’enguany, l’atur ha descendit a les illes en 377 treballadors, un 1,3% menys. Pel que fa al de persones inscrites en les oficines de la Seguretat Social de Balears, al juny es va xifrar en 641.635 empleats, la qual cosa suposa un augment de 19.189 treballadors més que fa un any, un 3% més.
En el conjunt del país, la Seguretat Social va aconseguir al juny un nou rècord amb 21.392.889 afiliats en termes mitjans, 71.095 més que el mes anterior, gràcies a l’estirada de l’hoteleria i el comerç, mentre que l’atur va baixar en 46.783 persones, fins als 2,56 milions. Segons els números facilitats aquest dimarts pel Ministeri d’Inclusió, Seguretat Social i Migracions, el sector que més ocupació va crear al juny va ser l’hoteleria, amb 32.030 afiliats més, seguit del comerç amb 30.304, mentre que l’educació va perdre 51.645 afiliats després del final de curs.
També el Ministeri de Treball assenyala que el nombre de persones en desocupació inscrites en les oficines del Servei Públic d’Ocupació Estatal (SEPE) va baixar en 46.783 al juny fins a deixar el total en 2.561.067, la xifra més baixa des d’agost de 2008. Respecte a juny de 2023, l’atur ha descendit en 127.775 persones (4,75% menys), en tant que l’ocupació suma 522.949 afiliats.
La musicòloga Bàrbara Duran publica "Cant i treball a Mallorca", una investigació sobre la música popular dels anys 30 a partir del quaderns de Baltasar Samper
'Elements, el batec de la vida' és la primera experiència immersiva de pagament que es fa dins un temple mallorquí, fusionant l'arquitectura sagrada i l'art digital
Ha ajudat a mantenir les tradicions del poble, ja que era qui feia les carrosses de la Beata
A partir de l'any que ve, el pàrquing només obrirà de març a octubre