Ha mort Pedro Bermúdez, ‘Azuquita’, el creador del ‘rumbakalao’, a 47 anys
Nascut a València, però criat al barri palmesà de Son Gotleu, revolucionà la indústria musical als anys noranta, gràcies al productor Joan Bibiloni, amb el seu ‘Achikitaun’

És un 36% menys que el 2020 i s'acosta als nivells d'abans de la pandèmia
2.653 persones han passat l’atur durant els dos darrers mesos a les Balears, segons les dades que publica avui el Ministeri de Treball i Economia Social.
La xifra és un 36,4% inferior a les dades del 2020, quan es registraren a les llistes de l’atur 29.774 persones. El descens ha fet que les dades s’assimilin als nivells del 2019, amb una diferència de només el 2,67% respecte als mateixos mesos d’abans de la pandèmia.
Les dades de l’Enquesta de Despesa Turística (Egatur) i Moviments Turístics a Fronteres (Frontur) publicades per l’Institut Nacional d’Estadística, les Illes Balears han liderat l’arribada de turistes internacionals de tot Espanya. Amb 1,16 milions de visitants estrangers, representa un 24,9% de les arribades de tot el país.
En el conjunt d’Espanya, en canvi, es marca un rècord d’afiliació, i l’atur del mes d’octubre baixa per primera vegada en 46 anys, arribant a les 159.478 noves afiliacions. per octau mes consecutiu el nombre d’aturats es redueix fins arribar als 3.257.068 en el mes d’octubre.
Tot i les dades positives a nivell general, s’ha de destacar que novament són els joves els que registren major desocupació. L’atur entre els menors de 25 anys ha pujat un 2´34 per cent, són 5.867 persones més. la temporalitat dels contractes, és l’altre revès a les dades. Segons el Ministeri de Treball i Seguretat Social, durant l’octubre s’han firmat 1.892.584 contractes, 341.227 més que al setembre, però de tots ells, 1.82.012, un 88´8 per cent han estat temporals.
Nascut a València, però criat al barri palmesà de Son Gotleu, revolucionà la indústria musical als anys noranta, gràcies al productor Joan Bibiloni, amb el seu ‘Achikitaun’
Una vintena d'agents han escorcollat diversos comerços turístics i s'han decomissat nombroses peces de roba esportiva falsificades
Oferir el pregó de les festes de Maó és una oportunitat per donar a conèixer aquesta realitat i per visibilitzar
Els pronòstics es compleixen i una tempesta breu, però intensa ha descarregat aquesta matinada entre Mallorca i Menorca