Les Balears tanquen l’octubre amb prop de 82.000 persones apuntades a les llistes de l’atur. És la xifra del final d’una temporada turística pràcticament inexistent. En comparació al setembre, són un 6% més d’aturats. Si ho comparam amb l’octubre de l’any passat, aquest increment és de més del 60%; són 31.000 persones més sense feina que ara fa un any. I a més, és l’increment més alt de tot l’Estat.
Augmenten els aturats i abaixen les afiliacions a la Seguretat Social. L’octubre s’ha tancat amb 441.000 persones afiliades. Són pràcticament 59.000 persones manco de les que hi havia al setembre i comparat amb l’any passat, són 94.500 persones manco. En un any s’han destruït prop de 100.000 llocs de feina a les Balears per mor de la pandèmia.
I la caiguda podria ser encara major… Mirau, entre aquestes 441.000 persones afiliades hi són també els més de 31.000 treballadors que estan en Expedients de Regulació Temporal d’Ocupació, els coneguts ertos.
Ha estat per casualitat que al mateix edifici del nucli costaner de Son Servera, on es va cremar ahir un pis, la Guàrdia Civil ha fet escorcolls i ha detingut una persona, vinculada als baixos