Mor un home en caure d’un penya-segat a Cala Sant Vicenç mentre pescava amb el seu net
La víctima és Gaspar Rosselló, professor, gestor universitari i figura destacada del món acadèmic lligat a la Universitat de Barcelona

Espera dedicar-hi uns 50 milions addicionals en quatre anys quan s'aprovi el Pla Especial
Aquest dijous acaba el termini per presentar al·legacions al Pla Especial del Port d’Eivissa, que preveu la inversió de 50 milions d’euros públics.
L’Autoritat Portuària confia que no apareguin entrebancs i es pugui aprovar al juny de 2026. Avui, l’APB s’ha reunit amb el president del Consell i el batle d’Eivissa, entre els quals ha regnat “la sintonia”. Als contactes amb els diferents agents socials afectats, el president de l’entitat, Javier Sanz, ha recordat que ja es va fer una aprovació inicial en la qual es varen atendre i resoldre les diferents al·legacions presentades.
Sanz ha destacat que, dins el Pla Especial, les inversions en clau de sostenibilitat seran un capítol molt important, d’uns 25 milions d’euros. Ha remarcat que 8 milions d’euros serviran per a l’electrificació dels molls, de manera que abans de 2028 les embarcacions podran connectar-se al subministrament de llum i podran apagar motors mentre romanguin a port. Una mesura que es podria aplicar als creuers abans de 2030.
A banda del Pla Especial, l’APB ha dedicat altres recursos al port d’Eivissa. Enguany, s’han fet diferents obres de millora per un valor de 12 milions d’euros. La reforma de l’avinguda Santa Eulària, finalitzada fa un mes i que continuarà ara al carrer Ibosim, n’és un exemple. També s’instal·laran cobertes vegetals per generar ombra a diferents espais; es facilitarà l’accés universal a voreres i s’introduiran ascensors a espais que no en tenien; es dedicaran 1,5 milions d’euros a la renovació i automatització de l’enllumenat; o es renovaran els sistemes de defensa per a les embarcacions amarrades, entre altres partides.
D’altra banda, el director de l’Autoritat Portuària, Toni Ginard, ha manifestat que l’APB cedirà en 2 o 3 mesos al Govern central dos espais de 500 metres quadrats al Port d’Eivissa i un altre de 200 metres quadrats a la Savina per facilitar la primera atenció als migrants, tal com reclamava recentment la delegació del Govern.
La víctima és Gaspar Rosselló, professor, gestor universitari i figura destacada del món acadèmic lligat a la Universitat de Barcelona
Dues avaries diferents provoquen problemes i retards en totes les línies de tren
Una dona ha mort i altres tres persones més, entre les quals dos policies, han hagut de ser atesos pel 061
La capitana del catamarà, de 53 anys, es troba en observació i presumiblement rebrà l'alta avui