Són les primeres conclusions extretes de les comunicacions recuperades després del sinistre al país asiàtic
154
L’aeronau de la guàrdia costanera japonesa que va col·lidir dimarts amb un Boeing de Japan Airlines a l’aeroport de Tòquio no tenia permís per enlairar-se i no havia de ser a la pista. Són les primeres conclusions extretes de les comunicacions recuperades després del sinistre, les quals venen a contradir la versió inicial donada pel pilot, que va resultar ferit a l’accident, en què moriren els altres cinc tripulants de l’avioneta.
Japan Airlines defensa que el seu avió, procedent de Sapporo, ciutat del Japó, va procedir a aterrar en confirmar el procediment amb la torre de control i sense que es tengués constància de cap contratemps a la pista, on, en realitat, sí que es trobava una segona aeronau -de menor grandària-, que havia estat mobilitzada per a les tasques d’ajuda després del potent terratrèmol que ha sacsejat el país aquest inici d’any.
Les converses recuperades arran del sinistre mostren també una ordre de la torre de control perquè l’avioneta esperés en un punt d’espera, fora de pista. La tripulació respon afirmativament a aquesta ordre, si bé no és clar si la veu que figura en la gravació és la de l’únic supervivent o la del seu copilot, que va morir, víctima del sinistre.
Ha estat seleccionat d'entre una vintena de directors amateurs. Oferirà un concert el mes de juny a la Misericòrdia
Un dels cupons venuts ha estat premiat amb 500.000 euros i quatre més amb 35.000 euros cadascun
Durant la jornada, s'han arribat a registrar ones de fins a 13 metres
L’Audiència de Palma reprèn el judici amb jurat per la mort de la criatura el 2023; demanen presó permanent revisable per a la mare i l’oncle