La Policia Nacional va respondre a manifestants violents que haurien ferit cinc agents, segons el seu informe
L'atestat exposa que els primers enfrontaments es varen produir en la part final de manifestació
La patronal demana congelar els salaris i critica les darreres mesures socials del govern central
Amb turbulències econòmiques a la vista, l’estudi de conjuntura de la patronal CAEB apunta que l’economia s’ha desaccelerat a mesura que avançava 2018. El PIB ha passat del 3,1 per cent positiu en el primer trimestre al 2,4 del quart trimestre. L’any es va tancar amb un increment del producte interior brut balear del 2,7 per cent, sis dècimes per davall del de 2017.
Les causes principals: un entorn econòmic menys favorable a Europa i Espanya, la davallada del consum de les famílies i la lleugera frenada del turisme. La presidenta de la patronal, Carmen Planas, ha criticat les darreres mesures socials del govern central que, segons diu, “perjudiquen les empreses”. També ha mostrat la “preocupació” de la CAEB pel creixement dels salaris per damunt de la mitjana espanyola.
La previsió és que la desacceleració s’accentuï el 2019: el PIB balear creixerà un 2 per cent, i per primera vegada des de 2012 ho farà per davall del conjunt d’Espanya, que s’anotarà una dècima més. I el mateix passa amb la creació d’ocupació.
La principal incertesa que veu a escala interna és el llarg calendari electoral espanyol. I en l’àmbit internacional, els niguls venen del Brexit i de la guerra comercial entre Estats Units i la Xina.
Disculpau, els comentaris es troben tancats
L'atestat exposa que els primers enfrontaments es varen produir en la part final de manifestació
El geògraf de la UIB creu que les polítiques actuals de contenció turística poden acabar beneficiant el negoci turístic, sense resoldre els problemes de la ciutadania
La presidenta s'ha reunit amb el president del Govern central per parlar sobre finançament, condonació del deute i migració en una reunió que ha tengut lloc aquest dimecres