Un cap de fibló provoca danys a Binissalem, Marratxí i a Can Valero de Palma
El sostre del poliesportiu de Binissalem ha sortit volant i ha caigut damunt les cases veïnades, la qual cosa ha provocat nombrosos desperfectes

La caiguda suposa una "ruptura" de set anys de creixement econòmic
Balears va tancar 2020 amb una caiguda “històrica” del 23,7 per cent del seu PIB, equivalent a 7.821 milions d’euros, respecte al 2019, encara que representa una frenada menor respecte a les previsions inicials, que van arribar a preveure una caiguda del 31,6 per cent. El director general de Model Econòmic i Ocupació, Llorenç Pou, ha presentat aquest dimarts l’informe de conjuntura econòmica de les Illes i ha explicat que la caiguda del PIB suposa una “ruptura” de set anys de creixement econòmic que, a més, estava anant lligada a creixement del PIB per càpita, és a dir, a millora del benestar. De fet, la caiguda de l’economia de les Illes duplica la caiguda espanyola i multiplica gairebé per quatre la de la UE.
Pou ha ressaltat que la caiguda de l’economia ha estat conseqüència principalment de les mesures de control de la pandèmia i que ha estat “molt més greu” que la caiguda experimentada per la caiguda de l’economia espanyola, el doble, i de la Unió Europea.
El director general ha posat l’accent en la millora del comportament dels principals indicadors que mostren que, atès el creixement intertrimestral, a Balears s’ha observat un creixement del PIB del 21,5 per cent en el tercer trimestre enfront del segon, i del 16,3 per cent en el quart respecte al tercer, mentre que l’economia espanyola es mostra “estancada”.
En aquesta línia, Pou ha subratllat que a diferència de crisis anteriors l’actual no ha anat lligada a una destrucció del teixit productiu sinó a una paralització de la seva capacitat.
De manera gràfica, ha apuntat que Balears “ha paralitzat les màquines però continua comptant amb elles a l’espera d’una reactivació de la demanda”. En aquest punt ha destacat l’esforç tant de l’activitat privada com de l’administració.
El director general ha apuntat que encara que no hi ha activitat turística, s’està observant una reactivació i un impuls lligat a altres activitats que milloren la situació respecte a l’economia espanyola, si bé encara lluny de “les dades prepandèmia”.
Segons ha ressaltat Pou, es tracta d’una caiguda molt intensa, sense precedents en la sèrie històrica de l’economia de les Illes, que va sofrir la contracció més intensa en el segon trimestre de l’any, amb un -40,5 per cent, coincidint amb el període de confinament i la paralització de l’economia.
El sostre del poliesportiu de Binissalem ha sortit volant i ha caigut damunt les cases veïnades, la qual cosa ha provocat nombrosos desperfectes
Un reconeixement a una figura clau del comerç local d'Alaior, escrit en femení, perquè com ella, moltes dones han propiciat una xarxa de relacions quotidianes que enriqueixen la comunitat
A Binissalem, el cap de fibló que ha tocat terra ha deixat danys materials a cases veïnes del pavelló d'esports, on s'han volat les plaques que cobreixen l'edifici
És un documental de producció pròpia que s'estrena a IB3 Televisió aquest diumenge a les 22.20 h