L’economia balear es comporta millor del que preveia la CAEB, segons les dades del seu informe d’evolució econòmica del primer trimestre. La desacceleració del PIB, que es va notar a partir del segon trimestre de 2022, s’ha aconseguit revertir i el primer trimestre de 2023 ha tancat amb un creixement del 6,4% en taxa interanual, tres dècimes més que el trimestre anterior.
La patronal destaca que aquesta evolució fa que es recuperi gairebé la totalitat del PIB previ a la pandèmia (-3,7%) i que a final d’any l’economia ja superarà els nivells de 2019.
L’impuls més fort és el de les Pitiüses, amb un creixement del 7,1%, seguides de Mallorca, amb un 6,3, i de Menorca, que avança un 5,8%. Per sectors, els serveis han estat el motor econòmic, i això malgrat que les dades són de la temporada baixa. La construcció també avança amb força gràcies a la millora dels problemes de subministrament i la moderació dels preus de les matèries primeres.
Però malgrat la fortalesa del mercat laboral balear i la davallada del preu de l’energia, no s’ha pogut evitar que el consum privat hagi continuat davallant, destaca l’informe.
I això es deu a la persistència de la inflació, l’enduriment de l’accés als crèdits bancaris i l’elevada incertesa. Elements que, segons CAEB, faran que l’economia balear rebaixi el seu creixement d’aquí a final d’any.