Logo IB3N
X

L’economia de les Balears modera el creixement fins al 2,8% durant el segon trimestre

El comerç al detall registra per primera vegada valors negatius, mentre que la construcció augmenta un 51,3% els habitatges iniciats respecte del primer semestre de 2025

22/10/2026

L’economia de les Balears modera el creixement fins al 2,8%25 durant el segon trimestre

17

L’economia de les Balears modera el seu creixement durant el segon trimestre de l’any, afectada per la crisi energètica derivada de la guerra de l’Iran, que incrementa els costos i genera incertesa a les empreses de les illes. El creixement del producte interior brut (PIB) baixa tres dècimes respecte del mateix període de 2025 i se situa en el 2,8%, tot i que es manté dues dècimes per damunt de la mitjana espanyola.

El conseller d’Economia, Hisenda i Innovació, Antoni Costa, ha assenyalat que un dels reptes és augmentar el PIB per càpita i la productivitat. “L’economia de les Illes Balears és capaç de transformar el creixement econòmic en creixement poblacional, però no en creixement de PIB per càpita i, en conseqüència, de benestar dels ciutadans”, ha afirmat.

Per sectors, augmenten l’activitat primària i la construcció, mentre que els serveis registren una davallada. De fet, el comerç al detall encadena vuit mesos consecutius de caigudes interanuals i les vendes se situen en el -2,7%, un punt i mig per davall de la resta d’Espanya. La directora general d’Economia i Estadística, Catalina Barceló, ha explicat que aquesta evolució respon també a “una fase de períodes que veníem sent de les primeres comunitats autònomes i d’un període de normalització de les taxes de creixement del sector serveis”.

Pel que fa a la construcció, durant el primer semestre de 2026 s’han iniciat un 51,3% més d’habitatges que en el mateix període de l’any anterior. En canvi, els habitatges acabats han baixat un 17%. Des del mes d’abril, destaca especialment l’augment dels habitatges visats a Menorca. Antoni Costa ha apuntat que l’increment dels habitatges iniciats permet esperar també “un augment significatiu d’habitatges acabats”.

En l’àmbit industrial, l’energia sosté la producció. Segons Catalina Barceló, la generació elèctrica s’ha incrementat un 3,9%, una pujada que ha atribuït a les altes temperatures. Precisament, la demanda elèctrica ha assolit un màxim històric durant els mesos d’estiu.

Comentaris:

(*) Camps obligatoris

EL MÉS LLEGIT