Una jove de 25 anys, ingressada a l’UCI després de precipitar-se des d’un penya-segat a Formentera
La pacient roman estable a l'UCI
El cap del Servei de Pneumologia de l'Hospital Can Misses, Álvaro de Astorza, ha elaborat un estudi a prop de 350 adolescents d'entre 12 i 18 anys de l'illa
Les consultes de Pneumologia a l’Hospital de Can Misses atenen cada vegada pacients més joves. El motiu és l’ús dels vapejadors, que s’ha estès molt entre la població adolescent. Així ho explica el cap del Servei de Pneumologia, Álvaro de Astorza, qui ha elaborat un estudi a prop de 350 adolescents d’entre 12 i 18 anys de l’illa d’Eivissa. L’estudi determina que l’edat mitjana de l’inici del consum se situa en els 13 anys. Un estudi elaborat per Astorza assenyala que un 10% de joves menors de 13 anys ja ha provat un vapejador.
Quant a les conseqüències, diu que encara és prompte per saber quines malalties comportarà, ja que es tracta d’un consum diferent del tabac habitual. Els canvis de la legislació permetran controlar l’ús dels vàpers, encara que Astorza diu que s’ha de ser molt més incisiu en la conscienciació i en la formació entre els joves consumidors.
Disculpau, els comentaris es troben tancats
La pacient roman estable a l'UCI
Fins allà es va desplaçar un agent de medi ambient per advertir-los
Els avisos grocs per tempesta s’han reactivat a les 10.00 h, mentre els serveis d’emergències continuen treballant per recuperar la normalitat