Entren en vigor noves restriccions a 14 municipis per frenar la propagació de la grip aviària
Són Santa Margalida, Muro, sa Pobla, Pollença, Alcúdia, Felanitx, Campos, ses Salines, Formentera, Eivissa, Sant Josep, Santa Eulària, Maó i es Mercadal
Dirigida per Moli Quetglas, s'estableix un duel dialèctic entre els dos únics personatges, el president del Govern de les Balears i el seu psiquiatre
Julià Duran i Ilde Muñoz, a l'Electe.
144La Sala Major del teatre de Manacor estrena, aquest cap de setmana, un muntatge teatral amb segell cent per cent manacorí, com és la música del guitarrista i compositor, Damià Timoner, els intèrprets o la direcció. “L’Electe” -obra que parteix del text original de Ramon Madaula i dirigida per Moli Quetglas– estableix una batalla dialèctica entre els dos únics personatges, protagonistes alhora. Un alt càrrec polític i el seu psiquiatre. A Ib3 Ràdio, hem parlat amb ambdós intèrprets, abans de l’estrena. L’actor de Manacor, Julià Duran, en el paper de terapeuta, explica que es genera un “duel dialèctic entre qui ha estat elegit president del Govern de les Balears i jo, que interpret, el seu psiquiatre”.
Un duel, dins el gènere de la comèdia, que mantenen el psiquiatre amb el seu pacient, un jove polític que acaba de ser elegit cap de l’Executiu autonòmic de les Illes.
Ilde Muñoz Muñoz i Julià Duran – els dos intèrprets- també s’han encarregat de reescriure l’obra original de Madaula perquè parlàs en mallorquí. El manacorí Ilde Muñoz que, interpreta el president. assegura que en el moment de reescriure el text de Madaula, per adaptar-lo al català de Mallorca, ” ens hem assessorat amb lingüistes. Volíem uns diàlegs en els que l’espectador se sentís plenament identificat, per tal d’assegurar la proximitat amb el públic”, afegeix l’actor de Manacor.
Alhora “L’Electe” interpel·la l’espectador amb algunes preguntes com: Les persones equilibrades estan disposades a patir la pressió a la qual s’exposen sovint els polítics? Quines són les veritables intencions de l’alt càrrec? I les del psiquiatre? Julià Duran, intèrpret, explica que “la intenció és humanitzar el personatge polític”.
El muntatge retrata d’una manera molt nua, amb el decorat essencial, el procés que viu el polític, just abans de pronunciar el seu discurs d’investidura. Ilde Muñoz manifesta que a poc a poc, a mesura que l’obra avança, “es van destapant les misèries d’un personatge amb moltes febleses”.
L’electe de la companyia “Raons Teatre” s’ha programat a la Sala Gran del teatre de Manacor avui divendres a les 19:00hores i demà passat diumenge, una hora més prest, a les 18:00 hores.
Són Santa Margalida, Muro, sa Pobla, Pollença, Alcúdia, Felanitx, Campos, ses Salines, Formentera, Eivissa, Sant Josep, Santa Eulària, Maó i es Mercadal
L'Aemet ha activat, entre les 08.00h i les 11.00h, l'avís taronja a la Tramuntana, est i sud de Mallorca; ara només està activat l'avís groc a Menorca
En un informe recomana cercar alternatives i el Ministeri apunta a una solució en superfície
La Unitat de Diagnòstic Molecular i Genètica Clínica de l'Hospital Son Espases ha detectat aquesta variant que afecta només determinats llinatges menorquins