El temporal colpeja Menorca amb ports tancats i embarcacions enfonsades
La mala mar manté tancats els ports de Maó i Ciutadella i provoca incidències al transport i danys materials arreu de l’illa
El Consell de Mallorca ha obert 292 actes d'infracció a allotjaments turístics, 132 de les quals per ser il·legals
La Federació d’Associacions de Veïns de Palma certifica que a Ciutat, el lloguer turístic a plurifamiliars continua present tot i estar prohibit. Afirma que causa massificació, problemes de convivència i economia submergida. De fet, el Consell de Mallorca ha obert 132 actes d’infracció a allotjaments turístics il·legals.
Fins i tot als barris de Son Roca i Son Gotleu hi ha lloguer turístic il·legal a plurifamiliars, tot i que el gruix es dona, segons la Federació de Veïnats, al centre i l’eixample. Es promociona a plataformes digitals i, segons la federació, ocasiona massificació i problemes de convivència amb els residents, a més de generar una economia submergida molt preocupant. La presidenta de la Federació d’Associacions de Veïna de Palma, Maribel Alcázar, assegura que les dones de la neteja a aquests negocis il·legals és “mà d’obra pràcticament esclava i submergida”.
El Consell de Mallorca és competent en matèria d’ordenació turística, i la institució ha habilitat un correu electrònic en què els ciutadans poden denunciar els allotjaments turístics il·legals. És inspeccioturisme@conselldemallorca.net. Aquesta passa és important perquè, segons Alcázar, per fer efectives les denúncies “fa falta que hi hagi uns agents de l’autoritat” que constatin i puguin assumir les proves.
Oferta reglada
Fins al 31 de juliol, la institució insular ha obert 292 actes d’infracció a allotjaments turístics, 132 per ser il·legals. El director insular de Transició i Ordenació Turística, Joan Gaspar Vallori, assegura que el que es pretén és que “tota l’oferta turística estigui regulada i sigui legal”. A Palma, s’hi han fet 561 inspeccions, actes que tenen a veure, segons la institució, amb dos objectius: l’aplicació del decret d’excessos i la supervisió de les estades turístiques vacacionals.
La mala mar manté tancats els ports de Maó i Ciutadella i provoca incidències al transport i danys materials arreu de l’illa
El servei connectarà sis estacions de la badia amb tres línies, amb bitllets des de 0,50 euros per a residents i treballadors
Recurs socioeducatiu que combina classes teòriques i pràctiques a empreses, destinat a evitar l'abandonament escolar de menors en situacions socials desafavorides
Segons fonts de la Policia Nacional, planejava un atemptat de gran envergadura a Espanya