Ara va de bo, Ciutadella
Aquest dimarts migdia, com és tradició, el fabioler Sebastià Salort ha demanat permís al caixer senyor, Ignasi Saura, per iniciar el replec i donar el sus al bienni 2026-2027
Aquests centres asseguren que les classes "ja no són rendibles", tot i l'increment de tarifes que varen aplicar a començaments d'any
133
L’Associació d’Autoescoles de les Illes reclama que s’abaixi l’IVA dels carburants de manera temporal perquè, amb l’escalada del preu del combustible, el sector s’ofega. Sobretot amb les classes pràctiques, que “ja no són rendibles”, segons Joana Ribas, presidenta de l’Associació, qui ha assegurat a IB3 Notícies que “els paga més la pena quedar aturats, que fer feina”.
A les Balears, de mitjana, cada sortida al carrer amb el cotxe i el professor costa a l’alumne entre 29 i 30 euros. Algunes autoescoles ja varen pujar el preu al començament d’any, entre un euro i un euro i mig per classe, però “no ha estat suficient” per compensar mesos i mesos de pujada del preu del combustible. Ara es plantegen encarir de nou les classes, tot i que són conscients que molts d’alumnes no s’ho podran permetre. La situaciò, asseguren, ha arribat a un punt insostenible, ja que poden perdre un 20% de guanys per cada sortida.
Els carburants no són l’únic problema al qual s’enfronten aquestes empreses. “L’electricitat també s’ha encarit molt. Jo he passat de pagar 200 euros mensuals de llum, a 450”, lamenta Ribas.
Disculpau, els comentaris es troben tancats
Aquest dimarts migdia, com és tradició, el fabioler Sebastià Salort ha demanat permís al caixer senyor, Ignasi Saura, per iniciar el replec i donar el sus al bienni 2026-2027
El foc que es manté actiu és l'originat a la zona de Can Milec, a Muro, on mitjans de l'Ibanat romandran durant tota la nit sobre el terreny fent tasques de vigilància