Un jove, molt greu en ser atropellat a la carretera entre Lloseta i Inca
Ha estat conduït a Son Espases, en comptes de l'hospital d'Inca, a causa del seu estat
"Amb una prestació de 100 euros al mes fins als 18 anys, passam del 27,5 al 18,9% de risc d'empobriment dels nins", diu la Plataforma d'Infància
179
Cada vegada hi ha més infants pobres i els que ho són, cada vegada tenen més carències. La pandèmia ha fet que hi hagi menys feina, menys ingressos i menys possibilitat d’accedir a serveis tan essencials com la salut bucodental.
El 29% dels infants i adolescents de l’Estat viuen en situació de pobresa monetària, això són 7,2 punts percentuals més que la mitjana de la població, que és del 22%. Amb aquestes xifres, Espanya és el segon país de la Unió Europea amb una major taxa d’infants en risc de pobresa i exclusió social, només per davall de Romania.
Segons un estudi, elaborat per la Plataforma d’Infància, que agrupa ONGs que treballen a favor dels drets dels menors, juntament amb Save the children i Unicef, les ajudes a la criança redueixen significativament la pobresa infantil.
“Amb una prestació de 100 euros al mes fins als 18 anys, passam del 27,5 al 18,9% de risc de pobresa d’acord amb els nostres càlculs”, diu el director de Plataforma d’Infància, Ricardo Ibarra. Subvencions que serien d’especial ajuda a famílies monoparentals, que són les que més pateixen els efectes de la crisi derivada de la COVID.
Enguany s’ha inclòs en l’estudi indicadors de la manera com la pobresa afecta la salut dels infants: “més de la meitat dels menors de 16 anys amb mala salut o regular estaven en risc de pobresa”. Una altra de les xifres destacades per part de l’autor de l’informe, Jofre López, és que els infants pobres es converteixen en adults pobres: “la pobresa no s’acaba quan un nin pobre entra en l’edat adulta, s’hereta i, com a mínim, augmenta el risc de continuar sent pobres de per vida”
Segons l’informe, la situació dels infants de Balears és un poc menys dolenta que a la mitjana estatal, el 24,5% estan en risc, però és de les que més ha empitjorat en els dos darrers anys, amb un increment a les illes de 9,4 punts percentuals.
La Plataforma ha publicat avui les xifres del seu darrer informe, el primer que recull els efectes de la pandèmia, i ha instat els governs a crear ajudes universals per a la infància.
Ha estat conduït a Son Espases, en comptes de l'hospital d'Inca, a causa del seu estat
Pare de dos fills, Quesada es va donar a conèixer a les xarxes socials per compartir sense filtres el seu dia a dia amb la malaltia
Les aules tenen goteres i l'escala d'emergències està precintada
Els treballadors asseguren que se senten indefensos per la manca de representats legals