Esfondrament mortal a Manacor
Un jove de 18 anys ha mort i el seu germà, de 12, ha quedat ferit, després de rebre l'impacte dels enderrocs, quan s'ha esfondrat l'edifici aquesta matinada, mentre dormien
Se celebra a Palma la I cimera bilateral entre les dues comunitats amb la idea d'establir una aliança estratègica comuna, social, econòmica i institucional per sortir-ne més forts i cohesionats
“Que la manera d’entendre Espanya s’entenga des d’eixa realitat plural i diversa. Que es veja clarament que hi ha vida fora de Madrid i fins i tot vida intel·ligent”. És el missatge llençat aquest dilluns dematí el president de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig, a la I cimera entre les Illes Balears i la Comunitat Valenciana. La idea és establir una aliança estratègica comuna, social, econòmica i institucional entre ambdós territoris amb l’objectiu de sortir-ne més forts i cohesionats.
“Parlarem, sens dubte, del model de finançament i de quina manera podem impulsar eixa reforma que és fonamental per a la suficiència financera de les comunitats autònomes i també una distribució que tinga a vore amb la realitat poblacional”, ha afirmat Puig.
Un missatge compartit per la presidenta de les Balears, Francina Armengol, que ha reivindicat una aliança teixida per la perifèria. Una feina que en el cas de les Illes i València ja fa sis anys que s’entrellaça.
“Moltes vegades, les decisions preses exclusivament des del centre i en visió de centralitat no tenen en compte la gran riquesa, la gran diversitat, que podem proporcionar societats com les Illes Balears i societats com la Comunitat Valenciana. I també en termes de justícia, per què no dir-ho”, ha assenyalat Armengol.
La cimera ha estat inaugurada amb els discursos del president del Parlament balear, Vicenç Thomàs, i del president de les Corts Valencianes, Enric Morera.
Un jove de 18 anys ha mort i el seu germà, de 12, ha quedat ferit, després de rebre l'impacte dels enderrocs, quan s'ha esfondrat l'edifici aquesta matinada, mentre dormien
La doble esqueixada ha fet que l'alçària hagi estat menor
Es fa en senyal de dol per les víctimes de l'accident ferroviari d'Adamuz
El jove que ha mort formava part de la Banda de Música de Manacor i era fill del pastor de l'Església Evangèlica Apostòlica del Nom de Jesús