Mor un nin a Montuïri en ser atropellat a una casa de camp
Les primeres investigacions apunten a un accident domèstic
De moment, les Illes han quedat al marge del primer trasllat a vuit menors des de les Canàries, ja que a finals de mes s'efectuarà el trasllat, aprovat pel Reial decret
Les Balears quedaran al marge del primer trasllat de menors migrants no acompanyats procedents de les Canàries. Dilluns començarà la reubicació d’un grup de vuit infants i adolescents entre diferents territoris de la Península. Segons la consellera de Famílies i Benestar Social, Sandra Fernández, no hi ha “constància que s’hagi traslladat res” des del Govern central i les notícies parlen “només de la Península”.
En una segona fase, està previst que arribin a les Illes una cinquantena de menors no acompanyats. Malgrat l’oposició del Govern de Marga Prohens a acollir-los per falta d’espai, l’Executiu espanyol insisteix que cap territori en quedarà al marge.
Serà a partir de finals de mes quan s’iniciarà el protocol de repartiment, aprovat en el Reial Decret, dels altres 3.000 menors. La consellera Fernández ha assegurat que continuaran “estudiant totes les vies per evitar que aquests 49 menors arribin perquè no tenim capacitat d’acollida”. El president espanyol, Pedro Sánchez, no obstant, ja ha advertit que les comunitats que s’hi oposin s’hauran d’enfrontar a les conseqüències.
Les primeres investigacions apunten a un accident domèstic
Els sanitaris no han pogut salvar-li la vida
L'Ajuntament d'Alaior és l'únic de l'illa que encara no té aprovat el catàleg de camins
La mare de la víctima, la principal acusada, no s'ha presentat a la lectura del veredicte