Ara va de bo, Ciutadella
Aquest dimarts migdia, com és tradició, el fabioler Sebastià Salort ha demanat permís al caixer senyor, Ignasi Saura, per iniciar el replec i donar el sus al bienni 2026-2027
Les promocions s'hauran de destinar a lloguer social a preu assequible
140
Les Illes Balears rebran 12,3 milions d’euros per a la construcció de noves promocions d’habitatge públic eficient energèticament en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència (PRTR). Aquest pla del Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana preveu repartir un total de 500 milions d’euros a les comunitats autònomes.
Aquests fons s’hauran de destinar a finançar el foment i l’increment del parc públic d’habitatges energèticament eficients, destinats al lloguer social a preu assequible. Això, es farà mitjançant la promoció d’obres de nova construcció sobre terrenys públics o la rehabilitació d’edificis públics destinats a altres usos. Els immobles s’hauran de destinar a habitatge social durant un període mínim de 50 anys i hauran de tenir un consum d’energia primària no renovable inferior en un 20 per cent, com a mínim, als requisits que exigeix el Codi Tècnic d’Edificació.
20.000 habitatges nous a tot Espanya
El conjunt de l’Estat, el PRTR es marca com a objectiu la construcció de 20.000 habitatges nous, amb l’objectiu de fer front a la manca d’habitatge públic en règim de lloguer a preu limitat. El pla pretén afavorir l’accés a l’habitatge de les persones i les llars amb menys recursos, incrementant l’oferta per equilibrar el mercat.
La distribució de fons anunciada avui es transferirà aquest mes de març i correspon a l’anualitat del 2022. Es preveu que a principis del 2023 es transferiran 500 milions d’euros més.
Aquest pla forma part d’un programa més ampli, el ‘Programa de rehabilitació per a la recuperació econòmica i social en entorns residencials’, que està dotat amb 3.420 milions d’euros, i que inclou subvencions per a la rehabilitació d’edificis, per a la millora de l’eficiència energètica d’habitatges o actuacions de rehabilitació de barris, entre d’altres.
Disculpau, els comentaris es troben tancats
Aquest dimarts migdia, com és tradició, el fabioler Sebastià Salort ha demanat permís al caixer senyor, Ignasi Saura, per iniciar el replec i donar el sus al bienni 2026-2027
El foc que es manté actiu és l'originat a la zona de Can Milec, a Muro, on mitjans de l'Ibanat romandran durant tota la nit sobre el terreny fent tasques de vigilància