Un home ha mort en caure una roca damunt casa seva a cala Sant Esteve, as Castell
Després de l'accident, s'han desallotjat els habitatges que estan també situats davall el penya-segat
Les Balears són la tercera comunitat amb més rescats de muntanya. 124 se'n feren l'any passat. Uns salvaments que realitza aquí un únic grup d'especialistes
Cala Bóquer, Pollença. Un jove es troba semiinconscient i totalment desorientat. Ha caigut a uns 30 metres del camí mentre corria. Té ferides i contusions a diferents parts del cos. Torrent de Pareis… Un alemany ha quedat atrapat dins aquest clot d’uns tres metres. Són necessàries més de 2 hores per extreure’l i traslladar-lo a un lloc segur. 4 bombers resulten ferits en el procés. Són els darrers salvaments que ha duit a terme aquesta setmana el Grup de Rescat de Muntanya.
Balears, és després d’Aragó i Andalusia, la comunitat on més intervencions d’aquests tipus es fan. L’any passat varen ser 124.
El Servei de Muntanya de la Guàrdia Civil recorda la importància de planificar bé totes les excursions, tenint en compte aspectes com la durada, el terreny i la meteorologia. Juntament amb la Federació Espanyola d’Esports de Muntanya i Escalada recomanen també equipar-se adequadament, dur sempre roba per protegir-nos del fred, baldament la previsió sigui de sol, una armilla reflectora, una llinterna i un xiulet. Hem de deixar dit a on anam i no excedir-nos de les nostres possibilitats. També convé dur el mòbil carregat i evitar les hores centrals del dia.
Després de l'accident, s'han desallotjat els habitatges que estan també situats davall el penya-segat
IB3 Televisió emet un documental sobre aquest assumpte, una experiència que tothom recorda a Mallorca
Les fulles queden picades i s'umplen de petits forats causats per aquest insecte
Les grans dimensions del roc, d'uns 5 metres de diàmetre i un pes aproximat de 7 tones, han dificultat les feines, que han durat més de 10 hores