Es demana que s'unifiquin les dades de diverses procedències per conèixer-ne bé el problema
Una de les violències intrafamiliars més ocultes és la que pateixen molts pares per part dels seus fills. La por i la vergonya fan que molts progenitors no ho denunciïn. Així i tot, som una de les comunitats on més casos arriben als jutjats.
Només es denuncien el 10 per cent dels casos de violència de fills cap als pares. L’estigma dissuadeix els pares de denunciar els seus fills, però el fenomen és allà i creix. La fiscalia espanyola va començar el 2006 a fer el recompte de casos. Varen ser 3.000 judicialitzats el primer any; el darrer, l’any passat, 5.000.
La societat que estudia aquest fenomen demana que s’unifiquin les dades policials, mèdiques i judicials per conèixer bé l’abast de la problemàtica, que aquest divendres s’ha abordat a Inca, en una xerrada pionera en aquesta matèria.
S'ha desferrat de la base mentre s'hi feien una foto
Moltes escoles de Palma han sortit avui en una rua al carrer per lluir les disfresses