Un jove, molt greu en ser atropellat a la carretera entre Lloseta i Inca
Ha estat conduït a Son Espases, en comptes de l'hospital d'Inca, a causa del seu estat
Els contagis segueixen pujant, però ho fan a un ritme molt moderat. Avui s'han notificat 61 casos nous
Foto: EFE/CATI CLADERA
95Les Illes Balears superen avui les 700 víctimes mortals per coronavirus des de l’inici de la pandèmia. Els contagis segueixen pujant, però ho fan a un ritme molt moderat. Avui s’han notificat 61 casos nous. En canvi, els curats pugen molt més: més de 230 nous curats respecte d’ahir. Les 9 víctimes mortals notificades aquest dijous corresponen a morts registrats les darreres setmanes, en conjunt han mort ja 702 persones per covid. Amb tot, els casos actius segueixen baixant: avui hi ha 2.761 persones amb la malaltia. Fa un mes que davallen.
Situació epidemiològica
En aquests moments l’illa de Mallorca presenta una incidència acumulada a 14 dies (IA14) de 83,48 casos per 100.000 habitants, que, per tant, se situa gairebé 30 punts per damunt de les xifres que considera de risc el Centre Europeu de Prevenció i Control de Malalties (ECDC, en les seves sigles en anglès), i una taxa de positivitat de les proves diagnòstiques del 2,08% a 7 dies i del 2,40% a 14 dies.
L’illa de Menorca presenta una IA14 de 17,13 casos per 100.000 habitants i una taxa de positivitat de les proves diagnòstiques del 0,39% a 7 dies i del 0,86% a 14 dies.
L’illa d’Eivissa presenta una IA14 de 217 casos per 100.000 habitants, que, per tant, se situa 4 vegades per sobre de les xifres que l’ECDC considera de risc, i una taxa de positivitat de les proves diagnòstiques del 4,18% a 7 dies i del 6,45% a 14 dies.
I l’illa de Formentera presenta una IA14 de 57,8 casos per 100.000 habitants, que, per tant, se situa 39 punts per sobre de les xifres que l’ECDC considera de risc, i una taxa de positivitat de les proves diagnòstiques del 1,64% a 7 dies i del 4% a 14 dies.
Ha estat conduït a Son Espases, en comptes de l'hospital d'Inca, a causa del seu estat
L’home, d’una quarantena d’anys i de nacionalitat estrangera, ha estat atropellat per dues furgonetes a la via que connecta Santa Maria del Camí amb Santa Eugènia
Ha estat trobada aquest divendres al matí en la casa d'una finca d’un veïnat
Abans de l'estiu faran les pràctiques a municipis com Sóller, Capdepera i Santa Margalida