Intervenen més de 1.600 falsificacions a Porto Cristo
La Guàrdia Civil ha inspeccionat dos comerços i investiga quatre persones per delictes contra la propietat intel·lectual

Aitor Martínez, l'autor d'una tesi sobre el lloguer turístic, conclou que és necessària una regulació de l'administració, a llarg termini, feta amb consens amb entitats locals
El lloguer turístic té 160.557 places d’oferta legal repartides a 26.573 habitatges. Això suposa el 25% del total de places turístiques de la comunitat. Són algunes dades extretes de la tesi doctoral d’Aitor Martínez, expert en la matèria.
Martínez destaca que el lloguer turístic té aspectes positius, com la conservació patrimonial i la revitalització de certs nuclis. També en té de negatius, explica, com la pèrdua d’identitat cultural, la conflictivitat amb veïnats i, sobretot, la pujada del preu de l’habitatge.
Per primer cop en un treball acadèmic a l’àmbit mundial, Martínez ha constatat que els experts perceben negativament el lloguer turístic també en l’àmbit econòmic.
El fenomen de lloguer vacacional esclatà en l’àmbit global fa una dècada de la mà de les plataformes digitals. Martínez assegura que ha arribat per quedar i que cal que l’administració el reguli amb perspectiva i en contacte amb entitats locals. Tot i així, ell troba difícil créixer en places en un territori ja tensat, diu, i suggereix incentius fiscals per promoure el lloguer residencial.
La Guàrdia Civil ha inspeccionat dos comerços i investiga quatre persones per delictes contra la propietat intel·lectual
Travessava el pas de vianants amb la seva família quan un cotxe els ha envestit
La zona roman amb bandera groga mentre cerquen l'animaló
Vuit persones han resultat ferides, entre les quals dues dones traslladades en estat crític a l'hospital de Son Espases