Barrumbada en pocs minuts a Eivissa i Mallorca
L'Aemet ha activat, entre les 08.00h i les 11.00h, l'avís taronja a la Tramuntana, est i sud de Mallorca; ara només està activat l'avís groc a Menorca
La ministra d'Hisenda i portaveu del govern ha matisat, però, que la xifra no és definitiva i que pot actualitzar-se
Primer Consell de Ministres del nou govern central, i novetats respecte dels acords aprovats. Un d’ells, l’actualització de les bestretes dels pressuposts que rebran les comunitats autònomes: en total, 103 milions d’euros.
La ministra d’Hisenda i portaveu del govern, Maria Jesús Montero, ha matisat, però, que la xifra no és definitiva i que pot actualitzar-se quan s’aprovin definitivament els pressuposts. Un altre dels acords aprovats és un increment fix del 2% del sou del funcionariat, que s’aplicarà amb efectes des del dia primer de gener. La mesura afecta més de 2 milions i mig de treballadors públics i suposa una despesa de 312 milions d’euros.
Quant als aspectes mediambientals, el Consell de Ministres ha aprovat la declaració d’Emergència Climàtica i Ambiental a Espanya. Amb aquesta declaració el Govern central es compromet a adoptar 30 línies d’acció prioritàries per lluitar contra el canvi climàtic, cinc d’elles en els primers cent dies de govern.
D’altra banda, l’executiu de Sánchez preveu una revisió del codi penal que inclogui els delictes de rebel·lió i sedició, i que Maria Jesús Montero s’ha referit als “comportaments produïts a Catalunya”.
L'Aemet ha activat, entre les 08.00h i les 11.00h, l'avís taronja a la Tramuntana, est i sud de Mallorca; ara només està activat l'avís groc a Menorca
Són Santa Margalida, Muro, sa Pobla, Pollença i Alcúdia, Felanitx, Campos, ses Salines, Formentera, Eivissa, Sant Josep de sa Talaia, Santa Eulària des Riu, Maó, es Mercadal
En un informe recomana cercar alternatives i el Ministeri apunta a una solució en superfície
La batlessa, Xisca Lascolas, afirma que s'estan investigant aquests nous casos, però demana a les víctimes de robatoris que no ho denunciïn públicament a les xarxes socials i que ho facin davant la Policia Local o la Guàrdia Civil