Aquest dilluns arribarà una primera remesa de 36.000 vacunes pediàtriques a les Illes Balears. “24.000 aniran a Mallorca, 6.000 a Eivissa i Formentera, i 6.000 a Menorca”, ha informat la consellera de Salut i Consum, Patrícia Gómez. Es començarà a vacunar el grup de 9, 10 i 11 anys i els infants amb malalties, estimats en uns 3.500. Es farà els horabaixes, perquè els pares puguin acompanyar els infants.
L’interval entre dosis serà de mínim 8 setmanes, d’aquesta manera es vol vacunar a la població diana, uns 83.000 infants d’entre 5 i 11 anys, tan aviat com es pugui.
A partir d’aquest dimarts a les 15.00 hores, es donaran les primeres cites mitjançant l’aplicació Bitcita, que s’obrirà a la població de 9, 10 i 11 anys. Serà aquest dimecres, dia 15 de desembre, quan començarà la campanya per inocular la vacuna contra la covid als infants.
En el cas de Mallorca, es vacunarà als centres de Son Dureta, Covid Express Manacor i Covid Exprés Inca. A Menorca, Eivissa i Formentera s’encarregaran els centres de salut.
A part de començar a vacunar a nins sans, també s’iniciarà la vacunació de nins malalts o molt malalts, que pertanyen a grups vulnerables com els que pateixen malalties oncohematològiques (càncer) o els que han rebut trasplantaments, entre d’altres. Aquest grup de nins es vacunarà fonamentalment als hospitals.
Els hospitals encarregats de la vacunació dels nins vulnerables seran l’Hospital Son Espases, l’Hospital d’Inca i una línia de l’Hospital de Manacor, l’Hospital Mateu Orfila, i a Eivissa es farà als centres de salut perquè són pocs malalts. “Farem coexistir les línies de nins vulnerables amb les línies de nins sans“, ha explicat la doctora EugeniaCarandell, directora assistencial del Servei de Salut i coordinadora del procés de vacunació.
Unes 200 persones s’han concentrat a les portes del centre, as Pil·larí, a Palma, i s'hi ha llegit un manifest: "Aquí t'esperam, amb els braços oberts"