Les Converses Literàries de Formentor d’enguany es retransmetran, per primera vegada, en directe per internet. No hi haurà públic per evitar-hi el risc de contagi. Aquesta edició començarà divendres amb el discurs de Cees Nooteboom, guanyador del Premi Formentor 2020.
Enguany, podreu seguir les converses literàries de Formentor a través de les plataformes d’IB3. L’organització reivindica aquesta conversa virtual com un acte de resistència cultural. De fet, l’essència continua sent la mateixa: jocs d’imaginació literària amb l’idíl·lic entorn mediterrani.
El paisatge de les Balears és prou conegut pel guanyador del Premi Formentor d’enguany. Cees Nooteboom, conegut per la seva narrativa de viatges, fa “del nomadisme una actitud filosòfica”, segons descriu el jurat. Això sí, ha mantingut durant dècades el costum d’estiuejar a Sant Lluís, i Menorca té presència a part de la seva obra.
La lectura del seu discurs, aquest divendres, iniciarà, fins diumenge, tres dies de converses literàries. La temàtica d’enguany: bagaudes, goliards i estilites. Hi participaran intel·lectuals com Edward Wilson-Lee, Pierre Ducrozet i Alexis Grohmann. Alguns podran ser a Formentor, i d’altres ho hauran de fer des de la distància.
És la de José Enrich, el caixer casat. Un domicili que, durant els pròxims dos anys, es convertirà en una de les localitzacions més simbòliques de la festa
El dispositiu, amb més d'un centenar d'agents de la Policia Nacional i la policia local de Palma, ha permès intervenir diverses substàncies estupefaents, doblers en efectiu i esbucar set punts de venda