Entren en vigor noves restriccions a 14 municipis per frenar la propagació de la grip aviària
Són Santa Margalida, Muro, sa Pobla, Pollença, Alcúdia, Felanitx, Campos, ses Salines, Formentera, Eivissa, Sant Josep, Santa Eulària, Maó i es Mercadal
La cullereta és un premi valuós, un obsequi, una joia que també aportava estatus i que té l'origen en les corregudes
Tots els caixers que participen en les festes de Gràcia reben una canya verda amb una cullereta de plata. A ‘Trofeus Dani’, un negoci de Maó gravaran les 201 culleretes d’enguany. En fan 168 per al jaleo i 33 per a les corregudes. En una part hi posen l’escut de Maó i a l’altra cara, l’any.
Antigament, el procés es feia de manera manual amb burí, però ara la tecnologia l’ha agilitzat. En tres dies poden estar totes fetes, tot i que l’escut de Maó és un dels més complicats. Dani Sastre, gerent de Trofeus Dani: “L’escut de Maó és el més enrevessat amb la corona, les mates del costat, el castell de l’interior, sempre duu més feina…”.
La cullereta és un premi valuós. Un obsequi. Una “joia” que també aportava estatus. Té l’origen en les corregudes.
Ester Cladera, cronista i arxivera Ajuntament de Maó: “Però cap als anys 60 del segle XX canvia, és quan hi ha més presència de colcada i menys corregudes i és quan es va decidir que la canya verda s’entregava als que participaven en la colcada també. La cullera abans era molt més gran, era un símbol per desitjar que en aquella casa tinguessin menjar sempre”.
Les vitrines del Consistori amaguen múltiples curiositats. El 1928 i el 1929 es va entregar cullera i forquilla. El 82 es posava Fiestas Gracia i el floc era amb la bandera espanyola.
Ester Cladera, cronista i arxivera: “Amb l’Estatut d’Autonomia és quan es posa el llaç amb la bandera de les quatre barres”.
Durant tres anys, del 2012 al 2014, que es va posar floc amb l’escut de Maó.
Són Santa Margalida, Muro, sa Pobla, Pollença, Alcúdia, Felanitx, Campos, ses Salines, Formentera, Eivissa, Sant Josep, Santa Eulària, Maó i es Mercadal
Se sent enganyat per l'agència i abandonat pel Consolat espanyol
La Unitat de Diagnòstic Molecular i Genètica Clínica de l'Hospital Son Espases ha detectat aquesta variant que afecta només determinats llinatges menorquins
L'operatiu s'ha allargat poc més de mitja hora