Un pare de Menorca per gestació subrogada reclama un document de viatge per la filla des de Kazakhstan
Se sent enganyat per l'agència i abandonat pel Consolat espanyol
Sergio Nasarre, catedràtic de la Universitat Rovira i Virgili: la crisi d'habitatge és global, dels nostres temps, però a les Illes hi ha un problema afegit i és que són massa atractives
Aquest dijous, es presentaran els primers informes de l’Observatori de l’Habitatge de les Illes Balears. S’espera que es donin dades per poder actuar davant la crisi residencial. Aquest dimarts, però, els experts parlen que les solucions són diverses i s’ha d’innovar.
I és que la manca d’habitatge assequible és un fet a les Illes i arreu. Però la causa d’aquest problema a les Balears és ben clara per als experts, a causa de l’atractiu de les Illes: “És un lloc on hi ha gent que vol viure, o també qui es vol retirar aquí”, explica Sergio Nasarre, catedràtic de la Universitat Rovira i Virgili.
Davant aquesta realitat, la recepta balear no parla de solucions úniques, sinó de molts de fronts on actuar: promoció pública, incentius a la promoció, preu limitat, cessió de sòl, agilitació de les tramitacions… Iniciatives necessàries davant la impossibilitat de moltes famílies per trobar un lloc on viure. Però els experts adverteixen que no tot funciona. Nasarre diu que les mesures d'”amenaçar, sancionar, controlar…” no funcionen i ha posat d’exemple el cas de Catalunya. Per això, les propostes que a les Balears es posen en marxa van en un altre sentit, com ara la conversió de locals.
Se sent enganyat per l'agència i abandonat pel Consolat espanyol
L'operatiu s'ha allargat poc més de mitja hora
Ha publicat un anunci a grups de compravenda de Facebook per desesperació pel funcionament del servei, però també per reivindicació
El cos surava en avançat estat de descomposició