Les explotacions de secà són les més perjudicades per la sequera
Les precipitacions de les darreres setmanes han estat decisives per a alguns cultius clau. És el cas de la vinya. La verema s’ha salvat, tot i que varietats com la premsal blanc han patit una davallada del setanta per cent. En el cas de l’oliva, l’efecte de la pluja ha estat desigual, i ha variat segons la ubicació i el règim hídric del cultiu. Les explotacions de secà han estat les més perjudicades.
Tot i que enguany no ha plogut menys en el còmput global, la concentració de l’aigua en pocs episodis la fa menys aprofitable. Això complica cada vegada més la viabilitat de l’agricultura de secà a Mallorca. Unió de Pagesos insisteix que el camp afronta una sequera crònica i reclama a les institucions que s’aprofiti fins a la darrera gota d’aigua disponible a l’illa.
Disculpau, els comentaris es troben tancats
El foc ha afectat greument una nau d'una empresa d'esdeveniments esportius i ha ocasionat danys menors en dues altres naus
Les proves d'accés a la universitat es fan fins dijous a les quatre illes amb un nou sistema de control contra el frau i un reforç del transport públic cap als centres d'examen
Pollença és l'únic poble que conserva aquesta tradició, que enguany protagonitzaran les germanes Marta i Júlia Llobera