Els sectors més afectats per l'increment elèctric són l'industrial, el primari i la restauració
Imatge d'arxiu d'un taller mecànic.
20Les empreses de les Balears han duplicat, o fins i tot triplicat, la factura de la llum amb aquest any gairebé de pujades continuades. Un fet que ofega econòmicament, sobretot, els petits empresaris, que han hagut de fer front a la crisi derivada de la pandèmia i ara la guerra a Ucraïna. Els sectors més afectats per l’increment elèctric són l’industrial, el primari i la restauració.
Els empresaris de les illes confien que, amb el topall de preu del gas a 50 euros el megavat/hora que està previst que aprovi demà el Consell de Ministres, la situació millori, assegura Jordi Mora, el president de la PIMEB. En el cas del comerç, PIMECO, la Patronal dels petits comerços, calcula que la factura per a una botiga ha pujat una quarta part, entre un 20 i un 25%.
Tot això, mentre aquest dilluns 9 de maig el preu de la llum continua pujant i superarà els 200 euros el megavat/ hora. És una xifra quatre vegades més alta que fa un any.
Moltes escoles de Palma han sortit avui en una rua al carrer per lluir les disfresses
Les retransmissions especials situen IB3 com la tercera cadena més vista a les Balears aquest diumenge