La mesura, que entrarà en vigor l'1 de gener, afectarà a totes aquelles de més de 49 treballadors. L'objectiu, la reducció de gasos amb efecte d'hivernacle.
A partir del primer de gener totes les mitjanes i grans empreses de les Balears estan obligades a registrar i inscriure la seva petjada de carboni. És una primera passa per, progressivament, anar reduint-la. D’aquesta manera, es cerca complir amb la reducció de gasos amb efecte d’hivernacle, de canvi climàtic i transició energètica derivats de la cimera de París 2015.
Una mesura que és pionera a l’Estat espanyol, i per a la que és cabdal la implicació de les empreses. Fins ara, aquest registre era voluntari. Per això, hi ha empreses que ja ho feien. La cadena hotelera THB, per exemple, fa anys que ho ha posat en marxa. Una mesura que, diuen, els ha permès reduir de manera considerable els gasos amb efecte d’hivernacle.
La inscripció de la petjada de carboni serà obligatòria per a les grans i mitjanes empreses que desenvolupin la seva activitat a la comunitat de manera total o parcial, l’administració pública de les illes i el sector públic instrumental.
L'autobús ha envestit un grup de ciclistes, per causes que s'investiguen, i deixa fins a set persones ferides de diversa consideració