La respiració, frases d’autoprotecció i altres eines perquè els bombers puguin gestionar les emocions en situacions crítiques
Amb l'objectiu de protegir la seva salut mental, reben un curs per part d'una psicòloga d'emergències

Per altra banda, unes 160 persones foren ateses pel dispositiu social d'emergència de l'Ajuntament d'Eivissa i que va romandre activat des de dimarts fins al dijous
Les entitats socials d’Eivissa també van patir danys per la tempesta. Una de les més afectades és la seu d’AEMIF, l’associació d’esclerosi múltiple, que està al barri des Pratet. Aquí, dimarts es van viure moments molt tensos. Darrere de l’edifici, hi ha un torrent, i al costat, un solar amb parets i sense sostre on l’aigua arribava per la cintura.
Amb ajuda de la Policia van aconseguir foradar el mur del costat i va sortir l’aigua acumulada, però ara no saben si l’estructura està afectada i si s’haurà de tombar alguna paret. A la tarda també van haver de transportar 17 persones amb mobilitat reduïda amb el carrer inundat. Fins dilluns no podran tornar a obrir portes, cosa que ha afectat des de dimecres 138 usuaris.
També van ser hores complicades a la seu d’Apneef, on calculen danys per valor de 10.000 euros, amb afectació a tres sales, però avui ja han pogut reprendre la feina.
Dispositiu social d’emergència
Unes 160 persones han necessitat l’ajuda del dispositiu social d’emergència posat en marxa per l’Ajuntament d’Eivissa arran de les fortes pluges registrades dimarts 30 de setembre. Un dispositiu que es va donar per finalitzat aquest dijous al matí. Durant els tres dies de funcionament, 65 adults han utilitzat el servei de pernoctació habilitat en el Recinte Firal, amb una mitjana de 45 persones per nit, segons ha informat aquest divendres el Consistori en un comunicat.
La regidora de Benestar Social, Lola Penín, ha explicat que el servei de sopars ha estat un dels recursos “més demandats”, amb unes 100 persones ateses cada nit i fins a 130 el dimecres, jornada en la qual l’ONG World Central Kitchen es va sumar al dispositiu al costat de Creu Roja.
També es van activar dues places d’emergència en el Centre d’Acolliment Municipal (CAM) i es van realitzar dues derivacions al centre de baixa exigència de sa Joveria.
El dimecres, en coordinació amb Protecció Civil, dos equips de valoració social van recórrer assentaments en diferents punts de la ciutat i en la zona de ses Feixes. En aquesta intervenció es va rescatar a una família amb una menor i una dona embarassada, que van ser derivades al programa d’emergència residencial.
Així mateix, les tres Unitats de Treball Social (UTS) municipals van oferir allotjament en hostals a famílies amb menors que no podien romandre en les seves llars i mancaven de recursos. Fins al moment, dues famílies han estat acollides mitjançant aquest programa, que es mantindrà actiu fins dilluns que ve.
Per part seva, la UTS d’Eixample va activar el protocol d’urgència per a valoracions socials ràpides, en coordinació amb Creu Roja, que va col·laborar en el repartiment de mantes i estris de primera necessitat a 32 persones.
Amb l'objectiu de protegir la seva salut mental, reben un curs per part d'una psicòloga d'emergències
S'espera que els altres 27 activistes espanyols de la flotilla arribin devers la mitjanit d'aquest dilluns a dimarts
La Guàrdia Civil espera els resultats de l'autòpsia, que determinarà si la víctima ha mort de manera natural o si es tracta d'un assassinat
L'home estaria implicat en un accident de trànsit en la rotonda del Fan cap a Mercapalma, a Palma, on ha mort un home de 31 anys