Ferit un bomber en l’incendi que ha cremat una hectàrea de rostoll devora el camp del Constància a Inca
Ha hagut de ser atès en el lloc dels fets per ferides de segon grau a la cama i el braç

La identificació els permetrà adherir-se a ajuts públics, com reducció de taxes o facilitats per a l'escolarització dels infants
Les famílies monoparentals de les Balears podran sol·licitar un carnet que reconegui la seva condició. La identificació els permetrà adherir-se a ajuts públics, com reducció de taxes o facilitats per a l’escolarització dels infants. El Govern respon així a una demanda històrica del col·lectiu. Era un reconeixement que les 43.000 famílies monoparentals de les Balears portaven anys esperant.
“Era la nostra il·lusió, és la primera passa perquè es reguli i estem molt contentes. Tenir aquest reconeixement formal també obre la porta al reconeixement social”, expressa la secretària de l’Associació de Famílies Monoparentals de les Illes Balears (FAMOIB), Irene Llull.
Fins al moment, les famílies monoparentals no tenien cap document que acreditàs la seva condició. “Fins que es va aprovar la Llei de Famílies l’any 2018, èrem persones individuals amb fills, amb les repercussions fiscals, econòmiques i socials que comporta”, subratlla Llull, qui insisteix en la importància de poder acreditar la condició de famílies monoparentals.
Amb el carnet, les famílies monoparentals podran demostrar la seva condició i adherir-se a ajuts públics. “Podran acollir-se als beneficis que les diferents administracions públiques els hi apliquin, com ara reducció de quotes, de taxes o facilitats per a l’escolarització”, declara la consellera d’Afers Socials, Fina Santiago.
Les famílies monoparentals amb dos fills o més o amb algun fill amb discapacitat superior al 33% podran obtenir el carnet de família nombrosa monoparental. Els consells insulars emetran totes aquestes identificacions, que podran sol·licitar-se a partir d’octubre. Una passa més perquè l’Administració es compassi a la realitat social i reconegui la diversitat familiar.
Ha hagut de ser atès en el lloc dels fets per ferides de segon grau a la cama i el braç
La menor, d'11 anys i nacionalitat francesa, va patir una parada cardiorespiratòria
La del Budoka, cinc vegades campiona d'Espanya, participa en l'Europeu juvenil en pocs dies
UGT i CCOO alerten que molts treballadors en període de prova no són renovats per la manca de clients