Recuperen les tonades i cançons que cantaven antigament els treballadors
La musicòloga Bàrbara Duran publica "Cant i treball a Mallorca", una investigació sobre la música popular dels anys 30 a partir del quaderns de Baltasar Samper
Entre les propostes hi trobem The Prodigy, L.A., Ainhoa Arteta, el Víctor Ullate ballet i la companyia T de Teatre
Festivals de música, cicles d’òpera, espectacles de ballet… El nou any que acabem d’encetar arriba carregat de propostes culturals a les Illes. Aquí us en fem un petit tast.
Comencem amb L.A. el proper dia de Reis al teatre Principal de Palma, on estarà acompanyat de vocalistes de formacions tan reconeguts com Lory Meyers o La Habitación Roja. L.A. també actuarà al Mallorca Live Festival, que se celebrarà al maig a Calvià, amb The Prodigy com a cap de cartell. Entre els reclams, també figuren Kase.O, Nina Kraviz, o Sexy Sadie, que tornaran a ajuntar-se per celebrar els 20 anys del seu mític disc ‘It’s Beautiful It’s Love’.
A Eivissa encara no s’han desvetllat els grups que participaran a Sueños de Libertad, però sí la data: serà del 17 al 19 de maig. Altres concerts destacats seran el de Sergio Dalma, el 2 i 3 de febrer a l’Auditòrium de Palma; el 28 de juliol, Dani Martín a Son Fusteret i, el 3 d’agost, Pablo Alborán a la Plaça de Toros de Palma.
Enguany, el Palau de Congressos serà escenari de destacades cites culturals. El 13 de gener, per exemple, la soprano Ainhoa Arteta retrà homenatge a Federico García Lorca juntament amb la bailaora Pilar Astola i el pianista Rubén Fernández-Aguirre. En ballet, el 24 de febrer actuarà el Víctor Ullate Ballet a l’Auditòrium. No faltarà l’òpera. El teatre Principal de Palma programarà ‘Les Noces de Fígaro’, de Mozart.
La companyia T de Teatre celebrarà els seus 25 anys amb la comèdia E.V.A, a l’Auditòrium, un espai que a l’agost acollirà les increïbles habilitats dels monjos Shaolin.
La musicòloga Bàrbara Duran publica "Cant i treball a Mallorca", una investigació sobre la música popular dels anys 30 a partir del quaderns de Baltasar Samper
'Elements, el batec de la vida' és la primera experiència immersiva de pagament que es fa dins un temple mallorquí, fusionant l'arquitectura sagrada i l'art digital
Ha ajudat a mantenir les tradicions del poble, ja que era qui feia les carrosses de la Beata
Ferides sa mare i la padrina, que han estat traslladades a un centre hospitalari