Les Illes Balears gairebé dupliquen el preu mitjà d’una hipoteca a l’Estat
Les Balears també són líders pel que fa a l'esforç mitjà per fer front al pagament de la hipoteca: un 66,5% enfront a la mitjana estatal que és del 34,2%
El preu de l’habitatge es continua incrementant a les Illes a un ritme molt superior que al de la resta de l’Estat. Segons el darrer informe de la Societat de Taxació TINSA, la majoria d’indicadors a l’arxipèlag pràcticament dupliquen la mitjana estatal. Durant la major part de 2023, l’habitatge ha estat més car que abans de la bombolla immobiliària.
Les Illes Balears gairebé dupliquen el preu mitjà d’una hipoteca a l’Estat. A l’arxipèlag s’hi destinen uns 1.300 euros al mes mentre que a la Península la xifra es redueix a 700. Els preus, en general, segueixen pujant però aquí ho fan de manera més intensa. Concretament, un 8% en el darrer trimestre de l’any. La mitjana estatal, per exemple, és gairebé la meitat, del 4,1%. A la Comunitat de Madrid i a Catalunya, per exemple, els increments son d’entre el 4 i el 5%. Només Navarra registra una pujada major de preus, d’un 9,6%.
Les Balears també són líders pel que fa a l’esforç mitjà teòric per fer front al pagament de la hipoteca: un 66,5% de la renta mitjana per llar quan la mitjana estatal és del 34,2%. Pel que fa a les capitals, Palma és l’única on el preu de l’habitatge és superior al registrat abans de la crisi finançera de 2008.
No s'han perdut la cita la presidenta del Govern, Marga Prohens, i el batle de Palma, Jaime Martínez, a més de regidors i altres representants polítics dels partits del PP i Vox
Això després de rebutjar el recurs que presentà l’Ajuntament contra la decisió cautelar del TSJIB per la denúncia de 22 empresaris contra la conversió en zona de vianants d’aquesta plaça