Un pràctic cau a la mar al dic de Son Blanc de Ciutadella mentre ajudava a maniobrar un ferri
Per sort, tot va quedar en un ensurt: l'home de 57 anys ja és a ca seva i es troba bé
140 experts, investigadors, gestors i pescadors participen en el primer congrés de la Mediterrània occidental per millorar la gestió de les reserves marines
A mitjans de l’any que ve es crearan dues noves reserves marines, als illots de Ponent, d’Eivissa. Ho ha explicat la consellera d’Agricultura i Pesca, Mae de la Concha a l’inici del primer Congrés sobre Àrees Marines Protegides de la Mediterrània Occidental, a s’Arenal de Palma, on prop de 140 investigadors, pescadors i gestors comparteixen coneixement el 27 i el 28 d’octubre.
En aquests moments, les Balears, pioneres en aquesta casta de protecció, ja tenen 10 reserves, amb una extensió de prop de 66.000 hectàrees. L’interès pesquer és la motivació per crear aquests àrees protegides, ja que allà hi creix la biomassa, que després s’escampa fora dels seus límits. La directora general de Pesca Sostenible del Ministeri d’Agricultura, Pesca i Alimentació, María Isabel Artime, destaca que, a més de beneficiar la pesca, l’efecte reserva és bo per al submarinisme i el turisme, entre altres usos.
Precisament, per als experts, el bessó és trobar l’equilibri entre usos a les reserves i la regeneració de les espècies. Segons l’investigador francès Joaquim Claudet, perquè les reserves realment funcionin, han de tenir àrees de màxima protecció i ús mínim. Les de Balears ja tenen aquestes àrees, però associacions com Marilles, en el darrer informe sobre la mar balear, alerten que la biomassa d’algunes reserves no acaba d’arrancar i que seria recomanable augmentar l’àrea de protecció màxima d’un 7% actual a un 10%. La consellera Mae de la Concha explica que fan comptes ampliar aquests “cors de la reserva” i complir els objectius europeus d’un 30% de la superfície marina protegida el 2030 (actualment és d’un 20%).
Per sort, tot va quedar en un ensurt: l'home de 57 anys ja és a ca seva i es troba bé
Actualment, l'Agència de gestió de fronteres de la UE té més de 220 agents desplegats a Espanya, principalment a les Canàries o a la costa sud peninsular
Hi ha risc que pugui desprendre's més material, per la qual cosa tots els infants romanen confinats a les aules com a mesura de precaució
Més de mig miler d'alumnes de Mallorca reben un premi a l'esforç i el rendiment acadèmic