A més de l’Hotel Palma Bay, se sumaran altres tres hotels, un altre a Mallorca, un a Eivissa i un a Menorca, que seran medicalitzats per pacients, en cas que els centres sanitaris, tant els públics com els privats, necessitin suport.
Els 14 hotels de les Balears que poden acollir treballadors que presten serveis essencials
El BOE d’aquest dimecres publica una ordre per la qual es permetrà a hotels obrir les seves portes per a allotjar a efectius que escometen treballs essencials en l’actual situació d’estat d’alarma pel coronavirus, com són militars, transportistes o personal sanitari.
En virtut de l’ordre, es permetrà també “l’obertura voluntària d’altres establiments per donar serveis a aquests mateixos col·lectius”.
En concret, els hotels podran donar allotjament a treballadors que facin “treballs essencials”, com són les forces i cossos de seguretat, les persones que treballen en el manteniment d’infraestructures i la seva construcció, efectius d’assistència sanitària, treballadors encarregats de proveïment, de salvament i seguretat marítima, i de transport de mercaderies i viatgers, entre altres.
El titular de Transports, José Luis Ábalos, va anunciar ahir la mesura durant la reunió telemàtica mantingut amb els consellers de transport de les diferents comunitats autònomes.
Segons els va detallar, l’ordre fixarà que aquests establiments no sols prestin allotjament, sinó també servei de restauració “i qualsevol altre que resulti necessari, quan estiguin habilitats per a això”.
El Ministeri indica expressament que “en tots ells es podrà permetre l’accés a les instal·lacions i serveis de bany i restauració als transportistes professionals de mercaderies, encara que no es trobin allotjats a les mateixes instal·lacions.
Els advocats de Francisca Ordóñez neguen que es cobri cap lloguer als ocupants i demanen que el desnonament sigui immediat davant els incidents violents registrats a la finca