Logo IB3N
X

L’estiu més calorós de la història de les Illes

Ha estat rècord en temperatura alta i baixa i també en nits tòrrides i tropicals

10/09/2026

L’estiu més calorós de la història de les Illes

14

Aquest ha estat un estiu tòrrid i de rècord en tot: temperatures més altes de mitjana, temperatura màxima diària, la mínima, també en nombre de dies més càlids i més nits tòrrides i tropicals.

Turistes i residents ho han patit. Són els registres més alts des de 1961. A més, hem patit quatre onades de calor a Mallorca, tres a Eivissa i a Menorca se n’han salvat. I com ho han fet els ciutadans per sobreviure a la calor? Molts confessen que han quedat a casa amb l’aire condicionat.

També ha estat un estiu molt sec, tot i que hem patit dues tempestes torrencials. El 20 d’agost i ahir, 9 de setembre. Hi ha hagut rissagues, no només a Ciutadella, sinó també a altres punts de les Illes.

La tardor es presenta en la mateixa línia. Una mitjana de dos graus per damunt del que seria habitual. 22 graus de temperatura mitjana el setembre, 19 a octubre, 14 a novembre i 12 a desembre. Quant a precipitacions, s’espera normalitat.

Comentaris:

(*) Camps obligatoris

EL MÉS LLEGIT