La cantant Anna Ferrer, pregonera de Maó el 2026: “S’han de conservar els llocs de trobada”
El Pregó de les festes de la Mare de Déu de Gràcia serà aquest diumenge a les nou del vespre
Una quinzena de científics de les Illes faran campanyes oceanogràfiques per validar els mesuraments del satèl·lit
El Satèl·lit sortí cap a l’espai a bord de la nau Falcon 9 divendres passat. Ara, ja orbita sobre la terra i fa maniobres de desplegament i a principi de gener començarà a captar i transmetre dades. A 800 quilòmetres de distància, mesurarà l’altura de la mar amb una precisió d’un centímetre. Una revolució en l’observació de l’aigua superficial del planeta i els oceans que multiplica per deu la capacitat actual.
Ananda Pascual lidera l’equip d’una quinzena de científics de les Illes, de l’IMEDEA i el SOCIB que participen en el projecte. La pròxima primavera faran campanyes oceanogràfiques per validar els mesuraments del satèl·lit. Després, n’analitzaran les dades
El satèl·lit SWOT, que funcionarà almanco fins a l’any 2026, ajudarà també a comprendre els canvis de l’escalfament global.
Disculpau, els comentaris es troben tancats
El Pregó de les festes de la Mare de Déu de Gràcia serà aquest diumenge a les nou del vespre
El canvi també suposarà la tornada de les 130 places d'estacionament, que seran gratuïtes
El Govern ha obert diligències perquè no és segura