Detenguda una persona per un atropellament mortal a Cala Mesquida
El conductor sospitós ha donat positiu en la prova d'alcoholèmia
Més de 70 persones visiten les excavacions entorn d'una construcció de més de 1.400 anys
Més de 70 persones han participat a la visita arqueològica de Cabrera, on es fan excavacions al voltant d’un monestir bizantí de més de 1.400 anys, organitzada per l’Ajuntament de Palma i la Conselleria de Medi Ambient. És una activitat que vol acostar a la gent el patrimoni de l’illa.
Cabrera ha vist passar molts segles sense una població estable. L’existència d’un monestir bizantí, que va acollir una comunitat de monjos eremites, va aconseguir mantenir-la viva durant un període de tres-cents anys, coneguts com els segles obscurs.
Enguany, els esforços s’han centrat a treure a la llum allò que es pensa que pot ser la basílica d’un monestir clau en la història de les Balears. Segons el co-director de l’excavació, l’arqueòleg Mateu Riera, podria ser el més antic de l’arxipèlag.
Els especialistes treballen any rere any per desenterrar els murs que han anat apareixent davall terra, arrel d’una troballa inesperada durant la instal·lació d’unes canonades, el 1999.
Però els vestigis arqueològics de Cabrera no acaben aquí. Durant la Guerra del Francès, ara fa dos segles, l’illa va esdevenir presó per a 9.000 soldats de les tropes napoleòniques. També s’ha fet aturada al museu de Cabrera, dedicat al petit, però destacat sistema cultural de l’illa, de la mà de l’arqueòloga municipal de Palma, Magdalena Riera.
Disculpau, els comentaris es troben tancats
El conductor sospitós ha donat positiu en la prova d'alcoholèmia
Ciutats com Barcelona o París es preparen per a episodis de calor extrema
El 12 d'agost també es tancarà el bosc de Bellver i es restringirà l'accés a Na Burguesa, pel risc d'incendis