El ‘Projecte Libera‘, format per Ecoembes i l’ONG SEO/Birdlife, alerta de la falta de conscienciació sobre el que contaminen les llosques. Cada any se n’acumulen 4,5 bilions a tot el món. Només una pot contaminar 50 litres d’aigua dolça. I la contaminació que produeix dura entre 10 i 25 anys.
Libera pretén conscienciar sobre el que anomenen ‘basuraleza’, els residus que s’acumulen a la natura. Han fet un informe que diu que el 70% de la població balear es considera conscienciada amb el medi ambient. I que quatre de cada deu ciutadans de les Illes recollirien un paper de terra encara que no fos seu.
També remarquen la importància de l’economia circular. Per exemple, les llosques es poden reciclar i convertir en aïllants tèrmics.
La presidenta s'ha reunit amb el president del Govern central per parlar sobre finançament, condonació del deute i migració en una reunió que ha tengut lloc aquest dimecres